In de huidige fase van de coronapandemie is het niet langer verantwoord fysieke vergaderingen te organiseren voor gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn. Het Agentschap Binnenlands Bestuur adviseert over te gaan tot digitale vergaderingen met livestream voor publiek en pers. Deze werkwijze wordt afgedwongen door middel van een politieverordening van de burgemeester, te bekrachtigen door de gemeenteraad.
De Nieuwe Gemeentewet, meer bepaald artikelen 134§1 en 135§2
Het decreet lokaal bestuur, artikel 287
De wet van 31 december 1963 betreffende de civiele bescherming, artikel 4
De Wet op het politieambt, artikel 11
De Wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus
De wet van 15 mei 2007 betreffende de civiele veiligheid, artikelen 182 en 187
De wet van 14 augustus 2021 betreffende de maatregelen van bestuurlijke politie tijdens een epidemische noodsituatie, inzonderheid artikel 4 en 6
Het KB van 28 oktober 2021 houdende de afkondiging van de epidemische noodsituatie betreffende de coronavirus COVID-19 pandemie
Het KB van 28 oktober 2021 houdende de nodige maatregelen van bestuurlijke politie teneinde de gevolgen voor de volksgezondheid van de afgekondigde epidemische noodsituatie betreffende de coronavirus COVID-19 pandemie te voorkomen of te beperken en latere wijzigingen
In de strijd tegen het coronavirus (COVID-19) in België en de naburige landen werd de wet van 14 augustus 2021 betreffende de maatregelen van bestuurlijke politie tijdens een epidemische noodsituatie afgekondigd.
Het KB van 28 oktober 2021 houdende de afkondiging van de epidemische noodsituatie betreffende de coronavirus COVID-19 pandemie en het KB van 28 oktober 2021 houdende de nodige maatregelen van bestuurlijke politie teneinde de gevolgen voor de volksgezondheid van de afgekondigde epidemische noodsituatie betreffende de coronavirus COVID-19 pandemie te voorkomen of te beperken geven uitvoering aan deze wet.
De federale fase is een uitzonderlijke situatie en is nog steeds van toepassing. De federale overheid heeft dringende maatregelen getroffen om de verspreiding van de epidemie tegen te gaan ter bescherming van de openbare gezondheid.
De uitzonderlijke situatie rechtvaardigt het ook om van de normale vergaderwijze voor vergaderingen van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn af te wijken. Het Agentschap Binnenlands Bestuur vaardigde richtlijnen uit over de vergaderingen van bestuursorganen van lokale besturen in de coronacrisis.
Digitaal vergaderen is slechts mogelijk onder bepaalde voorwaarden.
1. het besluit van de burgemeester, waarin het digitaal vergaderen wordt geregeld, motiveert waarom een fysieke vergadering niet mogelijk is of waarom een livestream van de fysieke vergadering achter gesloten deuren niet lukt
2. pers en publiek moeten de vergadering kunnen volgen via een audiovisuele livestream
3. de procedure voor geheime stemming moet aan de noodzakelijke democratische voorwaarden voldoen.
De raadszaal is niet geschikt om fysieke raadsvergaderingen veilig te laten doorgaan. Een hybride vorm van vergaderen geeft enkele belangrijke technische beperkingen voor de raadsleden die van thuis uit moesten volgen.
Ook in de omgeving van de ruimere Baljuwzaal stelt zich een mogelijk risico voor een fysieke vergadering: in koudere weersomstandigheden kan de zaal niet op een aanvaardbare manier verlucht worden. De duur van de beide raden kan ervoor zorgen dat de contacten, ook al wordt de afstands- en mondmaskerplicht gerespecteerd, als hoogrisicocontacten dienen te worden beschouwd.
Het is dan ook noodzakelijk dat ook de volgende vergaderingen van de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn van het kalenderjaar 2021 digitaal georganiseerd worden. De vergaderingen zullen door publiek en pers digitaal gevolgd kunnen worden via een audiovisuele livestream.
De voorbije maanden zijn een reeks digitale vergaderingen steeds goed verlopen en een goed alternatief voor de fysieke vergaderingen in deze coronacrisis gebleken.
Sinds kort zijn de maatregelen op een aantal vlakken weer verstrengd, gezien de pandemie weer in kracht toeneemt en de besmettingen/ziekenhuisopnames weer in stijgende lijn gaan.
Gezien de hoogdringendheid ter bescherming van de volksgezondheid kan de burgemeester de noodzakelijke maatregelen nemen via een politieverordening.
Deze politieverordening wordt ter bekrachtiging voorgelegd aan de gemeenteraad.
Artikel 1:
De gemeenteraad bekrachtigt de politieverordening van de burgemeester van 19 november 2021 ten gevolge van de coronacrisis met betrekking tot de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn: organisatie van digitale vergaderingen
De lokale situatie naar aanleiding van de huidige fase van de coronapandemie vereist het invoeren van lokale maatregelen via een de politieverordening. De burgemeester is bevoegd om een politieverordening goed te keuren.
De politieverordening dient te worden bekrachtigd door de gemeenteraad.
De Nieuwe Gemeentewet, meer bepaald artikelen 134§1 en 135§2
Het decreet lokaal bestuur, artikel 287
De wet van 31 december 1963 betreffende de civiele bescherming, artikel 4
De Wet op het politieambt, artikel 11
De Wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus
De wet van 15 mei 2007 betreffende de civiele veiligheid, artikelen 182 en 187
De wet van 14 augustus 2021 betreffende de maatregelen van bestuurlijke politie tijdens een epidemische noodsituatie, inzonderheid artikel 4 en 6
Het KB van 28 oktober 2021 houdende de afkondiging van de epidemische noodsituatie betreffende de coronavirus COVID-19 pandemie
Het KB van 28 oktober 2021 houdende de nodige maatregelen van bestuurlijke politie teneinde de gevolgen voor de volksgezondheid van de afgekondigde epidemische noodsituatie betreffende de coronavirus COVID-19 pandemie te voorkomen of te beperken
Het advies van de dienst noodplanning van de provinciegouverneur van 18 november 2021.
De voorbije weken is er een verhoogd aantal besmettingen met het COVID-19 virus vastgesteld op het grondgebied van de gemeente Galmaarden.
Gelet op de huidige lokale situatie, waarin de gemeente Galmaarden een corona alert ontving, is het sterk aangewezen om bijkomende maatregelen te treffen.
Overleg met de crisiscel (in uitvoering van de procedure local outbreak management) toont aan dat het naar aanleiding van de vaststelling dat 1/3 van de besmettingen voorkomen bij -12-jarigen, noodzakelijk is om aanvullende maatregelen te nemen: een meer doorgedreven communicatie over de lokale situatie, scherpere controle op de quarantaineplicht en het opnieuw invoeren van een mondmaskerplicht ter hoogte van de schoolpoorten op het grondgebied aangezien daar veel mensen samenkomen op piekmomenten waarbij de onderlinge afstand niet meer wordt gerespecteerd. Verdere quarantaine of sluiting van klassen of scholen moeten worden vermeden.
Daarom werden volgende maatregelen getroffen:
De mondmaskerplicht op het grondgebied van de gemeente Galmaarden geldt, bovenop de bepalingen van het KB van 28 oktober 2021 houdende de nodige maatregelen van bestuurlijke politie teneinde de gevolgen voor de volksgezondheid van de afgekondigde epidemische noodsituatie betreffende de coronavirus COVID-19 pandemie te voorkomen of te beperken ook in de volgende schoolomgevingen op schooldagen tussen 7.30 uur en 16.30 uur:
Om redenen van handhaving van de volksgezondheid is op deze locaties en tijdstippen het dragen van een mondmasker of elk ander alternatief in stof verplicht voor iedereen vanaf de leeftijd van 12 jaar. Wanneer het dragen van een masker of elk alternatief in stof niet mogelijk is omwille van medische redenen, mag een gelaatsscherm worden gebruikt.
Mondmaskers zijn niet verplicht te dragen tijdens verplaatsingen met de fiets, motor of wagen. Ook tijdens het sporten is het dragen van een mondmasker niet verplicht. Wandelen wordt hier uitzonderlijk niet als sport beschouwd. Bij het wandelen op bovenvermelde locaties is het dragen van een mondmasker bijgevolg verplicht.
De situatie wordt verder opgevolgd.
De gemeenteraad dient deze politieverordening te bekrachtigen.
Artikel 1:
De gemeenteraad bekrachtigt de politieverordening van de burgemeester van 19 november 2021, tot de gezondheidssituatie het toelaat om het in te trekken, met betrekking tot lokale maatregelen om de COVID-besmettingen in te perken op het grondgebied van de gemeente Galmaarden.
Ref. 575
De gemeenteraad is bevoegd om het ontwerp van gemeentelijk rooilijnplan Kramerijk/deel voorlopig vast te stellen. Het gaat om een deel van de Kramerijk in Tollembeek voor de heraanleg en uitbreiding van een open gracht.
Het decreet over het lokaal bestuur, artikel 40, 41,9°, 285-288, 330-334
Het decreet houdende de gemeentewegen van 3 mei 2019
Het raadsbesluit van 15 september 2020 houdende de voorlopige vaststelling van het ontwerp van rooilijnplan Kramerijk/deel in de deelgemeente Tollembeek, voorlopige goedkeuring projectnota en voorlopige goedkeuring grondinnemingsdossier en verlenen machtiging om tot onteigening over te gaan in kader van het project wegenis-en rioleringswerken in de Statiestraat met inbegrip van de stationsomgeving, Muylebeekstraat/deel, Kramerijk/deel en Zeuningenstraat/deel in de deelgemeente Tollembeek
De kosten voor de opmaak van het rooilijnplan door de ontwerper Sweco zijn voorzien onder jaarbudgetrekening ACT-42/0200-00/22400007
De gemeenteraad heeft in zitting van 15 september 2020 het ontwerp van gemeentelijk rooilijnplan Kramerijk/deel, opgemaakt door Sweco op 9 juni 2020, voorlopig vastgesteld.
De definitieve vaststelling van het rooilijnplan is niet kunnen doorgaan binnen de termijn van zestig dagen na het einde van het openbaar onderzoek dat liep van 5 oktober 2020 tot en met 3 november 2020 en samenviel met het openbaar onderzoek voor de aanvraag omgevingsvergunning, daar bezwaren werden ingediend die geleid hebben tot een weigering van de omgevingsvergunning door de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant op 10 december 2020. De bezwaren hadden onder meer ook betrekking op de aanleg van nieuwe parkeerplaatsen in de Kramerijk.
Tegen de beslissing van de deputatie van de provincie Vlaams-Brabant werd een bezwaarschrift ingediend door Fluvius en de gemeente en werd de parking uit het dossier gehaald.
De Vlaamse regering verleende een voorwaardelijke vergunning op 11 augustus 2021.
In de gewijzigde omgevingsvergunning is er ter hoogte van de Kramerijk aldus enkel nog sprake van een grondinname voor de heraanleg en uitbreiding van de bestaande open gracht op het perceel afd. 3 sectie C nr. 419V.
Voor de realisatie van de open gracht in de Kramerijk werden het grondinnameplan en het ontwerp van gemeentelijk rooilijnplan van 9 juni 2020, opgemaakt door de ontwerper Sweco, in die zin dan ook aangepast. Voor de toelichting voor de verwezenlijking van een rooilijn Kramerijk/deel wordt verwezen naar de Toelichtingsnota rooilijn en verwerving Kramerijk van 22 oktober 2021 en de Verrechtvaardigingsnota voor het gebruik van privaat domein in bijlage.
Aan de raad wordt gevraagd het aangepast ontwerp van gemeentelijk rooilijnplan Kramerijk/deel van 11 oktober 2021, opgemaakt door de ontwerper Sweco, voorlopig vast te stellen.
Artikel 1:
De gemeenteraad stelt het ontwerp van gemeentelijk rooilijnplan Kramerijk/deel van 11 oktober 2021, opgemaakt door de ontwerper Sweco, voorlopig vast.
Artikel 2:
De gemeenteraad gelast het college van burgemeester en schepenen het ontwerp van gemeentelijk rooilijnplan aan een openbaar onderzoek te onderwerpen.
Artikel3:
De dienst openbare werken bezorgt een kopie van dit besluit aan Fluvius/Riobra, het ontwerpbureau Sweco en de dienst financiële zaken.
Ref. 251.2
De intergemeentelijke preventiedienst gezondheid Pajottenland en het beheerscomité vragen om kennis te nemen van het actieplan 2022 en om de begroting 2022 goed te keuren.
Het decreet lokaal bestuur, artikel 40, 285-288, 330-334, 392-395
Het gemeenteraadsbesluit van 2 oktober 2008 over de toetreding tot de intergemeentelijke preventiedienst drugs en alcohol Pajottenland
Het gemeenteraadsbesluit van 2 juni 2020 houdende Intergemeentelijke preventiedienst gezondheid Pajottenland:
- Kennisname van het actieplan 2020-2025 en het huishoudelijk reglement
- goedkeuring van de statuten en de begroting van de intergemeentelijke preventiedienst Pajottenland
Het budget voor de intergemeentelijke preventiedienst gezondheid Pajottenland is voorzien op jaarbudgetrekening 2022/GBB/0490-00/64301000 (tussenkomst in de exploitatiekosten).
Het beheerscomité heeft geen zelfstandige beslissingsbevoegdheid. Het beheerscomité kan input geven ter advies maar onderstaande punten moeten voorgelegd worden aan de gemeenteraad:
Het beheerscomité en de intergemeentelijke preventiedienst gezondheid Pajottenland vragen om kennis te nemen van het actieplan 2022 en om de begroting 2022 goed te keuren.
Artikel 1:
De gemeenteraad neemt kennis van het actieplan 2022.
Artikel 2:
De gemeenteraad keurt de begroting 2022 goed.
Artikel 3:
De dienst vrije tijd bezorgt een kopie van dit besluit aan de intergemeentelijke preventiedienst gezondheid Pajottenland.
9:81
ILvA vraagt voor haar buitengewone algemene vergadering van 14 december 2021 de agenda goed te keuren en het mandaat van de gemeentelijke afgevaardigden te willen vaststellen.
Het decreet lokaal bestuur, artikel 40, 41, 285-288, 330-334, 432
Het gemeenteraadsbesluit van 26 februari 2019 waarbij mevrouw Rita Paindavin, wonende te Avondvrede 3 te 1570 Galmaarden en de heer Ludo Persoons, wonende te Kasteelstraat 26 te 1570 Vollezele, werden aangeduid als volmachtdragers van de gemeente Galmaarden op de (buitengewone) algemene vergaderingen van ILvA voor de gehele legislatuur 2019-2024.
De gemeente is aangesloten bij het intergemeentelijk samenwerkingsverband ILvA (opdrachthoudende vereniging).
De gemeente Galmaarden werd via uitnodigingsbrief van 20 oktober 2021 van ILvA uitgenodigd tot het bijwonen van de buitengewone algemene vergadering van 14 december 2021 in de maatschappelijke zetel van de vereniging te Erembodegem.
De agenda werd als volgt samengesteld:
1. Vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordigers (art. 432 - DLB)
2. Samenstelling van het bureau
3. Benoemen van bestuurders van mandaten opengevallen sinds de jongste gewone algemene vergadering
4. Goedkeuren actieplan en budget 2022
De gemeente Galmaarden heeft haar volmachtdrager(s) reeds aangeduid voor de volledige legislatuur.
De vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden bepaald voor elke algemene vergadering.
Artikel 1:
De gemeenteraad keurt de punten vermeld op de agenda van de buitengewone algemene vergadering van ILvA van 14 december 2021 goed.
Artikel 2:
De aangestelde volmachtdragers, mevrouw Rita Paindavin en de heer Ludo Persoons, worden gemandateerd om op bovengenoemde vergadering te handelen en te beslissen overeenkomstig onderhavig voorstel.
Artikel 3:
De dienst interne zaken - secretariaat bezorgt een kopie van dit besluit aan ILvA.
9:81
Havicrem IGV vraagt voor haar buitengewone algemene vergadering van 15 december 2021 de agenda goed te keuren en het mandaat van de gemeentelijke afgevaardigden te willen vaststellen.
Het decreet lokaal bestuur, artikel 40, 41, 285-288, 330-334, 432
Het decreet lokaal bestuur, artikel 432, alinea 3, waarbij bepaald wordt dat de deelnemende gemeenten hun vertegenwoordigers voor een algemene vergadering van een opdrachthoudende vereniging bij gemeenteraadsbesluit dienen aan te wijzen uit de leden van de gemeenteraad en dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering
Het gemeenteraadsbesluit van 26 februari 2019 waarbij mevrouw Rita Paindavin, wonende te Avondvrede 3 te 1570 Galmaarden, en mevrouw Kim Bonduelle, wonende te De Roen 31 te 1570 Galmaarden, worden aangeduid als vertegenwoordigers op de (buitengewone) algemene vergaderingen van Havicrem IGV tot het einde van de gemeentelijke legislatuur 2019-2024
Artikel 33 §1 van de gecoördineerde statuten van Havicrem
Het voorstel van budget en actienota 2022, vastgesteld door de Raad van Bestuur van Havicrem van 12 oktober 2021
De gemeente Galmaarden is deelnemer van de intergemeentelijke verenging voor crematoriumbeheer in het arrondissement Halle-Vilvoorde (Havicrem), opgericht op 10 juni 2003 en verlengd in haar bestaansduur tot 10 juni 2035
De gemeente werd per brief van 20 oktober 2021 opgeroepen om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van Havicrem die op 15 december 2021 plaatsheeft in Eppegem. Een dossier met documentatiestukken werd aan de gemeente per mail van 22 oktober 2021 overgemaakt.
De agenda van de buitengewone algemene vergadering van Havicrem IGV die fysiek zal gehouden worden op woensdag 15 december 2021 op de maatschappelijke zetel van de vereniging in Eppegem (Zemst) omvat volgende agendapunten:
De gemeente Galmaarden heeft haar volmachtdrager(s) reeds aangeduid voor de volledige legislatuur.
De vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden bepaald voor elke algemene vergadering.
Artikel 1:
De gemeenteraad keurt de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Havicrem IGV van 15 december 2021 goed.
Artikel 2:
Mevrouw Rita Paindavin (effectief vertegenwoordiger), Avondvrede 3 te 1570 Galmaarden, en mevrouw Kim Bonduelle (plaatsvervanger), De Roen 31 te 1570 Galmaarden, worden aangeduid als volmachtdragers op de buitengewone algemene vergadering van Havicrem IGV van 15 december 2021 met het mandaat om te handelen en te beslissen conform artikel 1 van onderhavige beslissing.
Artikel 3:
De dienst interne zaken bezorgt een kopie van dit besluit aan Havicrem IGV op het mailadres birgitte.emmerechts@havicrem.be
9:81
Cipal dv vraagt voor haar algemene vergadering van 16 december 2021 de agenda goed te keuren en het mandaat van de gemeentelijke afgevaardigden te willen vaststellen.
Het decreet lokaal bestuur, artikel 40, 41, 285-288, 330-334, 432
Het gemeenteraadsbesluit van 26 februari 2019 waarbij de heer Ludo Van Paepegem, Hoogstraat 19A te 1570 Galmaarden werd aangeduid als vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van Cipal, en de heer Gunther De Smedt, Paulusstraat 10 te 1570 Galmaarden, werd aangeduid als plaatsvervanger op de algemene vergaderingen van Cipal, voor de duur van de legislatuur 2019-2024
De statuten van Cipal
De gemeente is deelnemer van de dienstverlenende vereniging Cipal.
De gemeente werd per mail en brief van 29 oktober 2021 opgeroepen om deel te nemen aan de algemene vergadering van Cipal dv van 16 december 2021.
De vergadering heeft de volgende agenda:
1. Toetreding en aanvaarding van nieuwe deelnemer(s)
2. Bespreking en goedkeuring van de begroting voor het boekjaar 2022
3. Toekenning dubbel presentiegeld aan voorzitter raad van bestuur
4. Goedkeuring van het verslag, staande de vergadering
Gelet op de voorstellen van de Raad van Bestuur van Cipal en op de toelichtende nota van Cipal betreffende de agendapunten van deze algemene vergadering.
Er zijn geen redenen voorhanden om goedkeuring van de agendapunten te weigeren.
De gemeente Galmaarden heeft haar volmachtdrager(s) reeds aangeduid voor de volledige legislatuur.
De vaststelling van het mandaat van de volmachtdragers moet voor elke algemene vergadering worden herhaald.
Artikel 1:
De gemeenteraad keurt, op basis van de bekomen documenten en de toelichtende nota, de agenda van de algemene vergadering van Cipal dv van 16 december 2021 goed.
Artikel 2:
De volmachtdragers van de gemeente, de heer Ludo Van Paepegem en de heer Gunther De Smedt, worden gemandateerd om op de algemene vergadering van 16 december 2021 van Cipal te handelen en te beslissen conform artikel 1 van dit besluit.
Indien deze algemene vergadering niet geldig zou kunnen beraadslagen of indien deze algemene vergadering om welke reden dan ook zou worden verdaagd, dan blijft de vertegenwoordiger van de gemeente gemachtigd om deel te nemen aan elke volgende vergadering met dezelfde agenda.
Artikel 3:
De dienst interne zaken - secretariaat bezorgt een kopie van dit besluit aan Cipal, via mail op infoavdv@cipal.be.
575.22
874.4_VBV_2021.07
OMV_2021127281
Het college van burgemeester en schepenen heeft de aanvraag ingediend door mevrouw Kristel Nerinckx wonende te Sneeuwgorsdreef 5 te 8300 Knokke-Heist, ontvangen.
De aanvraag werd ontvangen op 10 augustus 2021.
De aanvraag werd ontvankelijk en volledig verklaard op 2 september 2021.
De aanvraag heeft betrekking op een terrein met als adres Hollestraat zn en met als kadastrale omschrijving (afd. 3) sectie A 494 D.
Het betreft een aanvraag tot het verkavelen van gronden, kort omschreven gaat het over het creëren van één kavel bestemd voor het oprichten van ééngezinswoningen in halfopen verband.
Het decreet over het lokaal bestuur, artikel 40, 41, 285-288, 330-334
Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning (Omgevingsdecreet)
Het besluit van de Vlaamse Regering van 27 november 2015 tot uitvoering van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning (Omgevingsbesluit)
De Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening van 15 mei 2009 Het decreet van 3 mei 2019 houdende de gemeentewegen
Het college van burgemeester en schepenen heeft deze aanvraag onderzocht, rekening houdend met de terzake geldende wettelijke bepalingen, in het bijzonder met het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening en hun uitvoeringsbesluiten.
Bevoegde overheid
Het college van burgemeester en schepenen is bevoegd voor de behandeling van de aanvraag.
Procedure
De aanvragen die de vereenvoudigde procedure doorlopen, zijn limitatief opgesomd in de artikelen 11 tot en met 14 van het besluit van de Vlaamse Regering van 27 november 2015 tot uitvoering van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning.
Het project komt in deze artikelen niet voor. Bijgevolg wordt de gewone procedure gevolgd. Dit houdt in dat er een openbaar onderzoek georganiseerd wordt.
Beschrijving project
Het project voorziet in het afsplitsen van één bouwkavel bestemd voor het oprichten van een ééngezinswoning in halfopen verband welke zal aansluiten op de bestaande woning in halfopen verband op het links aanpalend perceel. De rest van het perceel behoudt zijn agrarische bestemming.
Bij de aanvraag zijn stedenbouwkundige voorschriften toegevoegd.
Openbaar onderzoek
Het openbaar onderzoek werd gehouden van 16 september 2021 tot en met 15 oktober 2021. Er werden geen bezwaarschriften ontvangen.
Rooilijn
De Hollestraat (buurtweg nr. 2) heeft ter hoogte van het goed geen bij KB goedgekeurde rooilijn en derhalve is de wettige breedte van de Atlas der Buurtwegen van toepassing. De wettige breedte bedraagt 6 m tot 7 m.
Voor het verwezenlijken van de toekomstige wegeniszate is het aangewezen minstens binnen de grenzen van het goed ter hoogte van de nieuwe bouwkavel (lot 1) een rooilijn van 5 m uit de as van de weg vast te stellen, en dit in het geval de aanvraag voor vergunning in aanmerking komt.
Artikel 1:
De gemeenteraad beslist om de rooilijn van de Hollestraat zn (buurtweg nr. 2) binnen de grenzen van het voorgestelde lot 1 van het te verkavelen perceel met kadastrale aanduiding (afd. 3) sectie A 494 D waarvoor de aanvraag werd ingediend op 10 augustus 2021 door mevrouw Kristel Nerinckx, op 5 m uit de as van de weg te wijzigen en dit onder voorbehoud van het verkrijgen van de nodige verkavelingsvergunning.
185.3
De gemeenteraad dient akte te nemen van de budgetwijziging 2021 van kerkfabriek Sint-Pieter Galmaarden.
Het decreet lokaal bestuur, artikel 40, 41, 285-288, 330-334
Het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten en latere wijzigingen, inzonderheid art. 45-50
Het Besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten
Het besluit van de Vlaamse Regering van 14 december 2012 tot wijziging van het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten
De omzendbrief BB 2013/01 houdende de boekhouding van de besturen van de eredienst
Het gemeenteraadsbesluit van 30 december 2019 houdende Kerkfabriek Sint-Pieter Galmaarden: goedkeuren meerjarenplan 2020-2025
Het gemeenteraadsbesluit van 24 november 2020 houdende Kerkfabriek Sint-Pieter Galmaarden: budget 2021 - aktename
Het Aartsbisdom Mechelen-Brussel gaf gunstig advies over de budgetwijziging 2021 op 21 oktober 2021.
Het meerjarenplan 2020-2025 werd vastgesteld door de kerkraad van Sint-Pieter Galmaarden, op 13 juni 2019 en goedgekeurd door de gemeenteraad op 30 december 2019.
Het budget 2021 werd vastgesteld door de kerkraad van Sint-Pieter Galmaarden op 18 augustus 2020 en gecoördineerd ingediend door het Centraal Kerkbestuur Galmaarden op 26 oktober 2020, hiervan werd akte genomen bij gemeenteraadszitting van 24 november 2020.
De budgetwijziging 2021 van kerkfabriek Sint-Pieter Galmaarden werd goedgekeurd door de kerkraad Sint-Pieter Galmaarden op 16 september 2021 en gecoördineerd ingediend door het centraal kerkbestuur Galmaarden op 28 oktober 2021. De budgetwijziging dient voor aktename te worden voorgelegd aan de gemeenteraad aangezien de wijzigingen passen binnen het meerjarenplan.
Artikel 1:
De gemeenteraad neemt akte van de budgetwijziging over het jaar 2021, opgemaakt en goedgekeurd door de kerkfabriek kerkfabriek Sint-Pieter Galmaarden op 16 september 2021.
Artikel 2:
De dienst interne zaken bezorgt een kopie van dit besluit aan de kerkfabriek Sint-Pieter Galmaarden, het Centraal Kerkbestuur Galmaarden en het aartsbisdom Mechelen-Brussel.
185.3
De gemeenteraad dient akte te nemen van de budgetwijziging 2021 van kerkfabriek Sint-Martinus Tollembeek.
Het decreet lokaal bestuur, artikel 40, 41, 285-288, 330-334
Het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten en latere wijzigingen, inzonderheid art. 45-50
Het Besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten
Het besluit van de Vlaamse Regering van 14 december 2012 tot wijziging van het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten
De omzendbrief BB 2013/01 houdende de boekhouding van de besturen van de eredienst
Het gemeenteraadsbesluit van 30 december 2019 houdende Kerkfabriek Sint-Martinus Tollembeek: goedkeuren meerjarenplan 2020-2025
Het gemeenteraadsbesluit van 24 november 2020 houdende Kerkfabriek Sint-Martinus Tollembeek: budget 2021 - aktename
Het Aartsbisdom Mechelen-Brussel gaf gunstig advies over de budgetwijziging 2021 op 21 oktober 2021.
Het meerjarenplan 2020-2025 werd vastgesteld door de kerkraad van Sint-Martinus Tollembeek, op 24 september 2019 en goedgekeurd door de gemeenteraad op 30 december 2019.
Het budget 2021 werd vastgesteld door de kerkraad van Sint-Martinus Tollembeek op 25 augustus 2020 en gecoördineerd ingediend door het Centraal Kerkbestuur Galmaarden op 26 oktober 2020, hiervan werd akte genomen bij gemeenteraadszitting van 24 november 2020.
De budgetwijziging 2021 van kerkfabriek Sint-Martinus Tollembeek werd goedgekeurd door de kerkraad Sint-Martinus Tollembeek op 6 oktober 2021 en gecoördineerd ingediend door het centraal kerkbestuur Galmaarden op 28 oktober 2021.
De budgetwijziging dient voor aktename te worden voorgelegd aan de gemeenteraad aangezien de wijzigingen passen binnen het meerjarenplan.
Artikel 1:
De gemeenteraad neemt akte van de budgetwijziging over het jaar 2021, opgemaakt en goedgekeurd door de kerkfabriek kerkfabriek Sint-Martinus Tollembeek op 6 oktober 2021.
Artikel 2:
De dienst interne zaken bezorgt een kopie van dit besluit aan de kerkfabriek Sint-Martinus Tollembeek, het Centraal Kerkbestuur Galmaarden en het aartsbisdom Mechelen-Brussel.
185.3
De gemeenteraad dient kennis te nemen van het door het Centraal Kerkbestuur Galmaarden ingediende bundel coördinatie budgetwijzigingen 2021.
In dit rapport zijn de budgetwijzigingen 2021 van Sint-Martinus Tollembeek en Sint-Pieter Galmaarden opgenomen.
Het decreet lokaal bestuur, artikel 40, 41, 285-288, 330-334
Het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten en latere wijzigingen, inzonderheid art. 45-50
Het Besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten
Het besluit van de Vlaamse Regering van 14 december 2012 tot wijziging van het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten
De omzendbrief BB 2013/01 houdende de boekhouding van de besturen van de eredienst
Het erkend representatief orgaan, het Aartsbisdom Mechelen-Brussel gaf op 21 oktober 2021 gunstig advies.
Het centraal Kerkbestuur Galmaarden diende op 28 oktober 2021 het bundel coördinatie budgetwijzigingen 2021 zoals vastgesteld door het Centraal Kerkbestuur Galmaarden op 22 oktober 2021 in.
In dit rapport zijn de budgetwijzigingen 2021 van Sint-Martinus Tollembeek en Sint-Pieter Galmaarden opgenomen.
Het erkend representatief orgaan, het Aartsbisdom Mechelen-Brussel gaf op van 21 oktober 2021 gunstig advies.
Dit gecoördineerd rapport wordt ter aktename aan de gemeenteraadsleden voorgelegd.
Artikel 1:
De gemeenteraad neemt akte van het bundel coördinatie budgetwijzigingen 2021 van het Centraal Kerkbestuur Galmaarden.
Artikel 2:
De dienst interne zaken - secretariaat bezorgt een kopie van dit besluit aan het Centraal Kerkbestuur Galmaarden en het Aartsbisdom Mechelen-Brussel.
Mondelinge vragen
GOEDKEURING NOTULEN.
In toepassing van artikel 32§3 van het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad werd vastgesteld dat gedurende de raadzitting geen bemerkingen werden gedaan in verband met het verslag, zodat de notulen van de vorige raadzitting van werden goedgekeurd.
Namens Gemeenteraad,
Kristof Andries
algemeen directeur
Gunther De Smedt
voorzitter raad